
Kdy mám nárok na 13 a 14 plat
V kolektivní smlouvě je uvedený také termín jejich výplaty. U 13. platu je to obvykle konec roku, v listopadu nebo prosinci, a 14. plat mívá termín v polovině roku, v červnu nebo červenci.
Archiv
Kdy má zaměstnanec nárok na 13 plat
330/2003 Sb., kde se stanoví, že zaměstnanci náleží v každém pololetí kalendářního roku další plat, pokud v něm odpracuje alespoň 65 dnů u jednoho zaměstnavatele v témže pracovním poměru. A neskončí-li tento pracovní poměr v prvním pololetí před 31. květnem nebo 30. červnem.
Archiv
Kdo má mzdu a kdo má plat
V zásadě se dá říct, že pro zaměstnance zde žádný rozdíl nenajdeme. Pokud zaměstnanec pracuje v soukromé firmě, pobírá za svou práci mzdu. Plat je odměnou za práci zaměstnanců státu, krajů, obcí a organizací, které jsou jimi zřízeny.
Jak se vyplácí 13 plat
Většina českých zaměstnanců si o takzvaném třináctém platu může nechat pouze zdát. Tento firemní benefit zaměstnancům na konci roku uděluje jednorázový finanční bonus. Může se jednat o předem stanovenou částku, nebo také část z celkového hospodářského výsledku společnosti.
Co je to 13 plat
Třináctý plat je nárokovatelná složka mzdy, která je ukotvena ve smlouvě. Průměrný 13. plat bývá zpravidla stejný nebo nižší než je průměrný základní hrubý plat. Finanční odměna je závislá na odvedené práci zaměstnance, na hospodářském výsledku společnosti a vůli zaměstnavatele ji vyplatit.
Jaké jsou druhy mezd
4 formy mzdy podle druhu vykonávané práce:
časovou (závisí na množství odpracovaného času), úkolovou (odvíjí se od množství výrobků nebo úkolů), podílovou (počítá se jako podíl tržeb za určité období) a kombinovanou (je libovolnou kombinací různých forem mezd).
Jaký je rozdíl mezi hrubou a čistou mzdou
Čistá mzda je částka, která Vám zůstane po odečtení daní a všech odvodů na sociální a zdravotní pojištění a počítá se z hrubé mzdy. Čistá mzda je právě ta částka, kterou za svou práci reálně dostanete na účet. Hrubá mzda je částka, kterou máte uvedenou v pracovní smlouvě a na níž jste se se zaměstnavatelem dohodli.
Jaké jsou příplatky za víkend
Zaměstnanci přísluší za hodinu práce v sobotu nebo v neděli příplatek ve výši 25 % průměrného hodinového výdělku.
Která mzda je vyšší
Čistá mzda – výpočet
Výše pojistného i daň z příjmů se počítá od ledna 2021 ze mzdy hrubé (ne superhrubé), což je pro většinu z vás výhodnější, vaše čistá mzda je vyšší.
Jak se daní odměny
Jak je tento příjem zdaněn, jestliže zaměstnanec nemá u dotyčného zaměstnavatele podepsáno prohlášení k dani a ani od něho nepobírá žádné další příjmy ze závislé činnosti. Odměna podléhá – stejně jako v minulých letech – i v roce 2022 zdanění 15% srážkovou daní.
Kdo nesmí pracovat v noci
Kdo nesmí vykonávat noční práci Noční práci nesmí vykonávat mladiství, tedy mladší 18 let. Existuje zde však výjimka pro zaměstnance starší 16 let. Ti mohou noční práci vykonávat v rozsahu maximálně jedné hodiny denně, ovšem pouze za předpokladu, že je tato práce potřebná pro jejich přípravu k povolání.
Jak se plati sobota
Zaměstnanci přísluší za hodinu práce v sobotu nebo v neděli příplatek ve výši 25 % průměrného hodinového výdělku.
Jaká práce je nejlépe placená
Nejlépe placené profese:Řídící pracovníci letového provozu (192 130 Kč)Ředitelé velkých společností (139 385 Kč)Piloti (109 667 Kč)Techničtí a vědečtí náměstci (104 632 Kč)Ředitelé advokátních kanceláří (104 298 Kč)Primáři ve státních nemocnicích (98 004 Kč)Ředitelé (náměstci) v oblasti ICT (97 764 Kč)
Jaký je průměrný plat v USA
Průměrná mzda se ve Spojených státech pohybuje okolo 100 000 korun za měsíc, u nás je to 40 000 korun. Minimální mzda je za oceánem v průměru 24 000 korun měsíčně, u nás je to 15 200 korun. Jak vypadají platy u konkrétních profesí
Jaká částka se nemusí danit
Pokud je roční příjem OSVČ pod 15 tisíc korun, případně méně než 6 tisíc, má-li výdělky i ze zaměstnání, daně přiznávat nemusí. Od letošního roku tato hranice zvyšuje až na 50 tisíc korun (uplatníte ji až v přiznání za rok 2023), u příležitostného příjmu ale zůstává třicetitisícový limit.
Jaké příjmy jsou osvobozeny od daně
Od daní jsou každoročně osvobozeny příjmy podle § 10 odst. 3) zákona 568/1992 Sb a příjmy podle paragrafu 4 zákona. Jedná se například výdělky z příležitostné činnosti, výhry z loterií a sázek do milionu korun, příjmy z pojištění majetku, z nabytí vlastnického práva k pozemku (ze zřízení věcného břemene) a podobně.
Jak přežít noční
Jak přežít noční směnuJezte s mírou! Jídlo na noční směně by mělo být především lehké a zdravé.Buďte v pohybu! Snažte se být v neustálém pohybu, i když je velmi lákavé si sednout.Zapněte světla! Dobře osvětlené pracoviště zabrání narůstající únavě.Vyhněte se kofeinu!Schrupněte si!
Kdy končí noční Smena
Noční práce je zákoníkem práce definovaná jako práce, která probíhá v noční době, přičemž se za noční dobu považuje doba mezi 22. a 6. hodinou. Práce v této době musí být odměněna příplatkem navíc, přičemž nezáleží na rozsahu, v jakém byla v daném časovém intervalu vykonána.
Kdy mám nárok na osobní ohodnocení
Osobní příplatek lze přiznat pouze zaměstnanci, který dlouhodobě dosahuje velmi dobrých pracovních výsledků nebo kvalitně plní větší rozsah pracovních úkolů než ostatní zaměstnanci, nebo zaměstnanci, který je vynikajícím a všeobecně uznávaným odborníkem a vykonává práce zařazené do desáté až šestnácté platové třídy.
V jakém oboru je nejvíce peněz
Nejlépe placené profese:
Řídící pracovníci letového provozu (192 130 Kč) Ředitelé velkých společností (139 385 Kč) Piloti (109 667 Kč) Techničtí a vědečtí náměstci (104 632 Kč)
Jaký je plat zubaře
Většina pracovníků, kteří pracují jako Zubní lékaři , má v roce 2023 plat 19 013 Kč až 35 274 Kč měsíčně. Měsíční mzda pracovníků, kteří pracují jako Zubní lékaři na nejnižší úrovni, je od 19 013 Kč do 30 569 Kč. Po získání 5 let zkušeností bude příjem od 21 805 Kč do 35 779 Kč měsíčně.
Jaký je průměrný plat v Německu
Platy v Německu každým rokem pravidelně stoupají a průměrný měsíční plat je zde momentálně ve výši 106 000 korun, zatímco v České republice je to 35 441 korun měsíčně. Minimální hodinová mzda je aktuálně okolo 9,5 euro na hodinu, tedy okolo 250 korun. V Čechách je minimální mzda 15 200 korun měsíčně.
Co nepatří do příjmů
Do příjmů se naopak nepočítá rodičovský příspěvek, dávky státní sociální podpory, zvýšení důchodu pro bezmocnost, stipendium při soustavné přípravě na budoucí povolání, dávky sociální péče, dávky pomoci v hmotné nouzi a příspěvek na péči, státní příspěvky na penzijní připojištění se státním příspěvkem, státní příspěvky …
Kdy se nemusí platit daň z příjmu
Pokud je roční příjem OSVČ pod 15 tisíc korun, případně méně než 6 tisíc, má-li výdělky i ze zaměstnání, daně přiznávat nemusí. Od letošního roku tato hranice zvyšuje až na 50 tisíc korun (uplatníte ji až v přiznání za rok 2023), u příležitostného příjmu ale zůstává třicetitisícový limit.
Jak dlouho spát před noční
Pokud vašemu tělu stačí 6 hodin, je to v pořádku, stejně jako pokud rádi spíte 9 hodin. Každý se cítí odpočatý po určité době spánku, na kterou je zvyklý. Proto také pokud přijdete ráno po noční domů, není nutné spát 8 hodin v kuse.


