
Kdy se dostane 13 plat
V kolektivní smlouvě je uvedený také termín jejich výplaty. U 13. platu je to obvykle konec roku, v listopadu nebo prosinci, a 14. plat mívá termín v polovině roku, v červnu nebo červenci.
Archiv
Kdo má nárok na třináctý plat
330/2003 Sb., kde se stanoví, že zaměstnanci náleží v každém pololetí kalendářního roku další plat, pokud v něm odpracuje alespoň 65 dnů u jednoho zaměstnavatele v témže pracovním poměru. A neskončí-li tento pracovní poměr v prvním pololetí před 31. květnem nebo 30. červnem.
Jaký je rozdíl mezi mzdou a platem
V zásadě se dá říct, že pro zaměstnance zde žádný rozdíl nenajdeme. Pokud zaměstnanec pracuje v soukromé firmě, pobírá za svou práci mzdu. Plat je odměnou za práci zaměstnanců státu, krajů, obcí a organizací, které jsou jimi zřízeny.
Co je to výplata
Mzda je peněžité plnění a plnění peněžité hodnoty (naturální mzda) poskytované zaměstnavatelem zaměstnanci za práci. Mzda je tedy souhrnný pojem zahrnující všechny složky odměny poskytnuté zaměstnanci za výkon práce, ať už jde o tzv.
Jaká je minimální mzda
Jaká je výše minimální a zaručené mzdy pro rok 2023
2023 je minimální mzda 17 300 Kč nebo 103,80 Kč za hodinu. Pro srovnání: V roce 2022 byla výše minimální mzdy 16 200 Kč, respektive 96,40 Kč. Minimální i zaručená mzda počítá s 40hodinovým pracovním týdnem.
Co to je minimální mzda
Minimální mzda je nejnižší přípustná výše odměny za práci v pracovněprávním vztahu. Její základní právní úprava je stanovena zákoníkem práce (zákon č. 262/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů). Výši základní sazby minimální mzdy a podmínky pro poskytování minimální mzdy stanovuje nařízení vlády č.
Jaké jsou druhy mzdy
časovou (závisí na množství odpracovaného času), úkolovou (odvíjí se od množství výrobků nebo úkolů), podílovou (počítá se jako podíl tržeb za určité období) a kombinovanou (je libovolnou kombinací různých forem mezd).
Kdo pracuje za minimální mzdu
Vedle minimální mzdy zná zákon také pojem zaručená mzda. Ta je pro zaměstnance důležitější, protože stanovuje nejnižší možnou mzdu pro celkem 8 oborů. Minimální mzda pak náleží pouze první skupině, do které patří úklid, pomocná síla v kuchyni nebo recepční. Ostatních sedm skupin má zaručenou mzdu vyšší.
Jaký je normální plat
Platové rozpětí zaměstnanců pracujících v zemi Česká republika je standardně v rozmezí od 27 288,00 Kč (nízké mzdy, skutečné mzdy zaměstnanců mohou být ještě nižší) do 82 317,00 Kč (vysoké platy, skutečné platy mohou být ještě vyšší). Jde o celkový hrubý měsíční plat včetně bonusů.
Jaké jsou příplatky za víkend
Zaměstnanci přísluší za hodinu práce v sobotu nebo v neděli příplatek ve výši 25 % průměrného hodinového výdělku.
Jaká je minimální mzda za hodinu
Jaká je výše minimální a zaručené mzdy pro rok 2023
1. 2023 je minimální mzda 17 300 Kč nebo 103,80 Kč za hodinu. Pro srovnání: V roce 2022 byla výše minimální mzdy 16 200 Kč, respektive 96,40 Kč. Minimální i zaručená mzda počítá s 40hodinovým pracovním týdnem.
Kdo má nejvyšší plat v ČR
Nejlépe placené profese v Česku
Proto nejvyšší platy v ČR mají ředitelé velkých firem nebo dispečeři letového provozu. Statistiky výdělků profesí lze nalézt v Informačním systému o průměrném výdělku (ISPV).
Jaký je průměrný plat v USA
Průměrná mzda se ve Spojených státech pohybuje okolo 100 000 korun za měsíc, u nás je to 40 000 korun. Minimální mzda je za oceánem v průměru 24 000 korun měsíčně, u nás je to 15 200 korun. Jak vypadají platy u konkrétních profesí
Jak se platí práce ve svátek
Kolik činí příplatek za svátek Je to 100 % vašeho průměrného denního výdělku. Takže pokud odpracujete jeden svátek, dostanete za něj zaplaceno, jako byste odpracovali dva běžné pracovní dny.
Jak je placená práce o víkendu
§ 118 – Mzda za práci v sobotu a v neděli
Za dobu práce v sobotu a v neděli přísluší zaměstnanci dosažená mzda a příplatek nejméně ve výši 10 % průměrného výdělku. Je však možné sjednat jinou minimální výši a způsob určení příplatku.
Jaký je průměrný plat v Německu
Platy v Německu každým rokem pravidelně stoupají a průměrný měsíční plat je zde momentálně ve výši 106 000 korun, zatímco v České republice je to 35 441 korun měsíčně. Minimální hodinová mzda je aktuálně okolo 9,5 euro na hodinu, tedy okolo 250 korun. V Čechách je minimální mzda 15 200 korun měsíčně.
Jaký je ideální plat
Zatímco muži v průměru vydělávali 37 008 Kč, ženy jen 29 627 Kč. U nejlépe placené skupiny podle pracovního zařazení (zákonodárci a řídící pracovníci) je rozdíl v průměrných mzdách u žen a mužů obrovský – muži 75 100 Kč, ženy 55 529 Kč. Muž specialista si vydělal 54 688 Kč, žena 40 586 Kč.
Jaký je plat zubaře
Většina pracovníků, kteří pracují jako Zubní lékaři , má v roce 2023 plat 19 013 Kč až 35 274 Kč měsíčně. Měsíční mzda pracovníků, kteří pracují jako Zubní lékaři na nejnižší úrovni, je od 19 013 Kč do 30 569 Kč. Po získání 5 let zkušeností bude příjem od 21 805 Kč do 35 779 Kč měsíčně.
Jaké povolání nejvíce vydělává
Nejlépe placené práce v platové sféře
| Podskupina či kategorie zaměstnání | Medián hrubého platu |
|---|---|
| Lékaři specialisté | 80 947 Kč |
| Řídící pracovníci v právní oblasti | 72 948 Kč |
| Nejvyšší představitelé velkých společností a institucí | 72 794 Kč |
| Řídící pracovníci v oblasti zdravotnictví | 71 398 Kč |
Jaká práce je nejlépe placená
Nejlépe placené profese:Řídící pracovníci letového provozu (192 130 Kč)Ředitelé velkých společností (139 385 Kč)Piloti (109 667 Kč)Techničtí a vědečtí náměstci (104 632 Kč)Ředitelé advokátních kanceláří (104 298 Kč)Primáři ve státních nemocnicích (98 004 Kč)Ředitelé (náměstci) v oblasti ICT (97 764 Kč)
Kdo platí svátky
Zaměstnavatel by měl svátek proplatit.
Jak se plati svátek kdyz nejsem v práci
Zaměstnanci, který nepracoval proto, že svátek připadl na jeho obvyklý pracovní den, přísluší náhrada mzdy ve výši průměrného výdělku nebo jeho části za mzdu nebo část mzdy, která mu ušla v důsledku svátku.
Kdy může člověk odmítnout práci přesčas
Můžu přesčasy odmítnout Můžete odmítnout uzavřít dohodu na práce přesčas nad rámec zákonných limitů (8 hodin týdně a 150 hodin ročně), ale nařízenou práci přesčas, pokud jste nepřekročila zákonný limit, odmítnout nemůžete. Zákon v tomto smyslu nezvýhodňuje nikoho, ani matky samoživitelky.
Kdo nesmí pracovat v noci
Kdo nesmí vykonávat noční práci Noční práci nesmí vykonávat mladiství, tedy mladší 18 let. Existuje zde však výjimka pro zaměstnance starší 16 let. Ti mohou noční práci vykonávat v rozsahu maximálně jedné hodiny denně, ovšem pouze za předpokladu, že je tato práce potřebná pro jejich přípravu k povolání.
Jaký je průměrný plat v Polsku
Průměrný plat v Polsku
V Polsku mzdy stoupají pomaleji než v ostatních státech střední Evropy. I když minimální měsíční mzda je v této zemi poměrně vysoká, a to sice 18 150 korun (u nás je to 17 300 korun), platy jsou zde nižší. Průměrná mzda je v Polsku 34 221 korun. U nás je to 40 353 korun.


