
Jaká je minimální mzda na poloviční úvazek
Příklad mzdy pro poloviční úvazek: Pokud hrubá měsíční mzda za 40 hodin týdně představuje 30 000 Kč, za 20 hodin týdně bude činit 15 000 Kč hrubého měsíčně. Příklad minimální mzdy pro poloviční úvazek: Minimální mzda při běžné pracovní době 40 hodin týdně je od 1. 1. 2023 17 300 Kč.
Co je minimální a zaručená mzda
Institut minimální a zaručená mzdy chrání zaměstnance před nepřiměřeně nízkým ohodnocením. Minimální mzda udává nejnižší možné ohodnocení a nezohledňuje přitom druh vykonávané práce, kvalifikaci apod. Pokud pracujete na plný úvazek, nikdy by vaše mzda neměla být nižší než minimální mzda.
Jaký je normální plat
Platové rozpětí zaměstnanců pracujících v zemi Česká republika je standardně v rozmezí od 27 288,00 Kč (nízké mzdy, skutečné mzdy zaměstnanců mohou být ještě nižší) do 82 317,00 Kč (vysoké platy, skutečné platy mohou být ještě vyšší). Jde o celkový hrubý měsíční plat včetně bonusů.
Koho se týká zaručená mzda
skupiny prací odpovídá výši minimální mzdy, která taktéž v roce 2022 činí 16 200 Kč měsíčně a 96,40 Kč za hodinu práce. Zaručená mzda pro 8. skupinu prací je vždy dvojnásobkem minimální mzdy. Jednotlivé úrovně zaručené mzdy se týkají zaměstnanců, kteří mají plánované směny dle týdenní pracovní doby 40 hodin.
Archiv
Kdo má nárok na zkrácený pracovní úvazek
O zkrácený úvazek typicky žádají rodiče dětí do 15 let věku, starobní důchodci, těhotné zaměstnankyně, zaměstnanci, kteří dlouhodobě pečující o osobu závislou. Pokud o zkrácený úvazek žádáte, zaměstnavatel vám nemusí z vážných provozních důvodů vyhovět.
Jaký je rozdíl mezi hrubou a čistou mzdou
Čistá mzda je částka, která Vám zůstane po odečtení daní a všech odvodů na sociální a zdravotní pojištění a počítá se z hrubé mzdy. Čistá mzda je právě ta částka, kterou za svou práci reálně dostanete na účet. Hrubá mzda je částka, kterou máte uvedenou v pracovní smlouvě a na níž jste se se zaměstnavatelem dohodli.
Kdo stanovuje zaručenou mzdu
Vláda stanoví nařízením nejnižší úroveň zaručené mzdy a podmínky pro její poskytování zaměstnancům, jejichž mzda není sjednána v kolektivní smlouvě, a pro zaměstnance, kterým se za práci poskytuje plat.
Jaká práce je nejlépe placená
Nejlépe placené profese:Řídící pracovníci letového provozu (192 130 Kč)Ředitelé velkých společností (139 385 Kč)Piloti (109 667 Kč)Techničtí a vědečtí náměstci (104 632 Kč)Ředitelé advokátních kanceláří (104 298 Kč)Primáři ve státních nemocnicích (98 004 Kč)Ředitelé (náměstci) v oblasti ICT (97 764 Kč)
Jaký je průměrný plat v USA
Průměrná mzda se ve Spojených státech pohybuje okolo 100 000 korun za měsíc, u nás je to 40 000 korun. Minimální mzda je za oceánem v průměru 24 000 korun měsíčně, u nás je to 15 200 korun. Jak vypadají platy u konkrétních profesí
Na co má vliv minimální mzda
Co minimální mzda ovlivňuje Na minimální mzdu jsou navázány některé poplatky a daně. Jedná se zejména o stanovení odvodu na pojistné na zdravotní pojištění pro osoby bez zdanitelných příjmů, minimálních záloh OSVČ či osob, které pracují na zkrácený úvazek.
Kdy mám nárok na zkrácený úvazek
V současnosti mají podle zákoníku práce nárok na zkrácený úvazek rodiče dětí do 15 let, těhotné ženy nebo pečující osoby. v předdůchodovém, případně i v důchodovém věku, pokud je na obou stranách zájem ve spolupráci pokračovat.
Co se dá sjednat v pracovní smlouvě
Zahrnují dovolenou, výpovědní dobu, pracovní dobu, seznámení zaměstnance s pracovním řádem a ostatními předpisy zajišťující bezpečnost a ochranu zdraví při práci.
Jak zaměstnavatel urci hrubou mzdu
Hrubá mzda je součtem základní mzdy a motivačních složek, jako jsou prémie, osobní ohodnocení, příplatky, odměny či podíly ze zisku. Z její výše platíte sociální a zdravotní pojištění. Proto, ačkoliv se jedná o odměnu za vaší práci, není celá vaše.
Jak se daní odměny
Jak je tento příjem zdaněn, jestliže zaměstnanec nemá u dotyčného zaměstnavatele podepsáno prohlášení k dani a ani od něho nepobírá žádné další příjmy ze závislé činnosti. Odměna podléhá – stejně jako v minulých letech – i v roce 2022 zdanění 15% srážkovou daní.
Jak vypočítat hodinovou mzdu z měsíční
PŘÍKLAD PŘEPOČTU MĚSÍČNÍ MZDY
Měsíční mzda 15000 Kč děleno 40 (týdenní pracovní doba) a děleno 4,348 (průměrný počet týdnů v průměrném roce) = 86,25 Kč na hodinu.
V jakém oboru je nejvíce peněz
Nejlépe placené profese:
Řídící pracovníci letového provozu (192 130 Kč) Ředitelé velkých společností (139 385 Kč) Piloti (109 667 Kč) Techničtí a vědečtí náměstci (104 632 Kč)
Jaký je plat zubaře
Většina pracovníků, kteří pracují jako Zubní lékaři , má v roce 2023 plat 19 013 Kč až 35 274 Kč měsíčně. Měsíční mzda pracovníků, kteří pracují jako Zubní lékaři na nejnižší úrovni, je od 19 013 Kč do 30 569 Kč. Po získání 5 let zkušeností bude příjem od 21 805 Kč do 35 779 Kč měsíčně.
Jaký je průměrný plat na Ukrajině
| Ekonomika Ukrajiny | |
|---|---|
| Nezaměstnanost | 1,3% (prosinec 2018) |
| Průměrná hrubá mzda | 455 € (2021) |
| Zahraničí | |
| Vývoz | ▼ $58,2 mld. (2014) |
Proč se zvyšuje minimální mzda
Odboráři mají totiž mocného spojence – vládu. Ta již od roku 1998 poměrně razantně minimální mzdu zvyšuje, oficiálně proto, aby zatraktivnila zaměstnání ve srovnání se sociálními dávkami. Ze zhruba 29 procent průměrné mzdy v roce 1999 se minimální mzda už dostala na nějakých 41 procent.
Jak zkratit uvazek
O zkrácení pracovní doby se zaměstnavatel musí dohodnout buď s odborovou organizací (většinou je tato dohoda součástí kolektivní smlouvy) anebo může o zkrácení rozhodnout jednostranně vnitřním předpisem (pokud u něj odbory nepůsobí).
Co nesmí být v pracovní smlouvě
Obecně se nedoporučuje zahrnovat do pracovní smlouvy mzdový výměr nebo pracovní náplň zaměstnance. Rozhodně ani s odkazem na to, že mzdový výměr nebo pracovní náplň je „nedílnou součástí pracovní smlouvy“.
Na co si dát pozor při podpisu smlouvy
Na co si dát pozor při podpisu pracovní smlouvyÚstní dohoda.Platnost smlouvy.Nejdůležitější body pracovní smlouvy.Lhůty v pracovní smlouvěZkušební doba.Výše mzdy.Na čem se domluvit předem.
Co je zahrnuto v hrubé mzdě
Hrubá mzda je odměna za práci zaměstnance před zdaněním a jinými odpočty. Zahrnuje například sociální a zdravotní pojištění. Je to částka, na které se domluvili zaměstnavatel se zaměstnancem ještě před nástupem do práce a doložili to podpisem pracovní smlouvy.
Jaká částka se nemusí danit
Pokud je roční příjem OSVČ pod 15 tisíc korun, případně méně než 6 tisíc, má-li výdělky i ze zaměstnání, daně přiznávat nemusí. Od letošního roku tato hranice zvyšuje až na 50 tisíc korun (uplatníte ji až v přiznání za rok 2023), u příležitostného příjmu ale zůstává třicetitisícový limit.
Jaké příjmy jsou osvobozeny od daně
Od daní jsou každoročně osvobozeny příjmy podle § 10 odst. 3) zákona 568/1992 Sb a příjmy podle paragrafu 4 zákona. Jedná se například výdělky z příležitostné činnosti, výhry z loterií a sázek do milionu korun, příjmy z pojištění majetku, z nabytí vlastnického práva k pozemku (ze zřízení věcného břemene) a podobně.


